«فان‌تک» یک‌ساله شد / نگاهی به طنزهای آخر هفته راه پرداخت

دی‌ماه 96 مشغول آماده کردن ویژه‌نامه عصر تراکتش برای هفتمین همایش بانکداری و نظام‌های پرداخت بودیم. سردبیر به اعضای تحریریه گفت که به غیر از گزارش‌هایی که نوشته‌ایم، می‌توانیم یک یادداشت 500 کلمه‌ای برای ویژه‌نامه منتشر کنیم. به رضا قربانی گفتم ته ذهن من این است که یادداشت خود را در قالب طنز بنویسم و او گفت اگر متن کیفیت لازم را داشته باشد، حتما منتشر می‌کنیم.

سابقه طنزنویسی داشتم اما تا جایی که ما می‌دانستیم، در حوزه بانکداری الکترونیکی و پرداخت این کار را کسی تا آن زمان انجام نداده بود. 10 سوال طنز چهارگزینه‌ای در مورد حوزه‌هایی که در راه پرداخت کار می‌کردیم، نوشتم. آن طنز به روزهای آخر صفحه‌آرایی رسید و در ویژه‌نامه چاپ شد. بازخوردهای بسیار خوبی گرفتم و دوستی پیشنهاد داد تا این کار را حتما ادامه دهیم.

موضوع را با رضا قربانی در میان گذاشتم. او به من اعتماد کرد و جمع‌بندی ما این شد که هر پنجشنبه یک طنز آخر هفته منتشر کنیم. همان طنز ویژه‌نامه تبدیل شد به اولین فان‌تک راه پرداخت. اکنون حدود یک سال از آن روزها می‌گذرد و از ابتدای اسفند 96 به غیر از 3 مرتبه تمام پنجشنبه‌ها را با طنز آخر هفته همراه بوده‌اید. دو بار از آن سه مرتبه شهادت و عزا بوده و یک بار متن من قابل انتشار نبود! بازخوردهایی از شما گرفته‌ایم و در مواردی نظرهای شما را به صورت غیرمستقیم دریافت کرده‌ایم.

در فان‌تک با مسائل اقتصادی و اجتماعی، فین‌تک، بلاکچین و بیت‌کوین، پرداخت و خودپرداز، اپلیکیشن و استارت‌آپ، نمایشگاه‌های مختلف و مسائل مرتبط شوخی کردیم. تا امروز از وزیر و رییس‌کل تا معاون و مدیر، سوژه طنزهای آخر هفته راه پرداخت بوده‌اند و در مواردی این طنزها موجب ناراحتی بعضی از افراد شده است. در مواقعی فعالان یک حوزه و یا فلان سازمان از این نوشته‌ها به رنج آمده‌اند و البته تمام این موارد اجتناب‌ناپذیر است. هفته گذشته در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک در برج میلاد بازخوردهای خوبی از فعالان و افراد تاثیرگذار این صنعت دریافت کردم و مصمم‌تر از قبل شدم.

انتقاداتی به ستون «فان‌تک» وارد بوده است و قبول دارم که بعضی از طنزهای پنجشنبه کیفیت بالایی نداشته‌اند. در روزهایی که افراد با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند و عده‌ای نوشتن طنز در حوزه پولی و بانکی را کاری «زرد» می‌دانند، معتقدیم که راه درستی را انتخاب کرده‌ایم و به این رویه ادامه خواهیم داد. کانال‌های ارتباطی با ما را می‌شناسید. خوشحال می‌شویم که نظر شما را در مورد فان‌تک بشنویم.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *