درباره ماهنامه عصر تراکنش در آستانه انتشار شماره ۲۰ / هیچ عشقی با سکوت زنده نمی‌ماند

اسفند امسال شماره ۲۰ ماهنامه عصر تراکنش منتشر می‌شود. به همین بهانه نگاهی انداخته‌ایم به جشم‌انداز این ماهنامه. تیم راه پرداخت بعد از ۱۲ سال همکاری با رسانه‌های گوناگون و همکاری رسانه‌ای با تعداد بسیار زیادی از شرکت‌های فناوری ایران و انتشار ویژه‌نامه‌های چاپی تخصصی، تصمیم به انتشار ماهنامه چاپی «عصر تراکنش» گرفت. مخاطب عصر تراکنش مدیران و کارشناسان ارشد فناوری‌های مالی ایران هستند. «عصر تراکنش» نام نشریه الکترونیکی راه پرداخت بود که اولین‌بار در سال ۱۳۹۲ به‌صورت الکترونیکی در وب‌سایت راه پرداخت منتشر شد. هدف از انتشار نسخه چاپی رساندن پیام راه پرداخت به بخشی از مخاطبانی بود که هنوز به رسانه‌های سنتی اعتماد بیشتری دارند. در صورتی که جایگاه رسانه‌های دیجیتال در بین تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران ایرانی بهبود یابد، فرم انتشار ماهنامه عصر تراکنش هم تغییر خواهد کرد. امیدواریم بتوانیم از طریق این رسانه بخش بیشتری از مدیران ایرانی را با روندهای تغییر در جهان امروز آشنا کنیم. کلیدواژه‌های محتوایی عصر تراکنش پنج واژه فناوری، نوآوری، ایده‌ها، تفکر طراحی و کسب‌وکارهاست. فعلا تمرکز این ماهنامه بر بانکداری، پرداخت، بیمه و بورس است و به‌مرور حوزه‌های بیشتری را پوشش خواهد داد. این متنی است که هر شماره در ابتدای ماهنامه منتشر می‌شود.

*عصر تراکنش نشریه‌ای چاپی است که به‌صورت تخصصی در زمینه کسب‌وکار، فناوری، طراحی، ایده‌ها و نوآوری منتشر می‌شود. این نشریه در مدت‌زمان کوتاهی توانسته در زمینه رهبری افکار و ایجاد توجه در زمینه تغییرات فناوری‌های نوظهور تاثیرگذار باشد. در حال حاضر تمرکز محتوای عصر تراکنش فناوری‌های مالی (فین‌تک)، بیمه (اینشورتک)، بورس (ولث‌تک) و مقررات (رگ‌تک) است.

* فین‌تک یعنی کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی. خدمات مالی هم یعنی بانکداری، پرداخت، بورس و بیمه. خدمات مالی زیرساخت انجام تجارت و کسب‌وکارها هستند. اساس کسب‌وکارهای مالی نیز بر تراکنش قرار دارد. تراکنش همیشه از دو سمت تشکیل شده؛ یکی مشتری و دیگری سرویس‌دهنده.

* فین‌تک بخش‌های مختلفی دارد: 1. پرداخت؛ 2. پول، بلاکچین و ارزهای رمزنگاری‌شده؛ 3. وِلث‌تک؛ 4. مدیریت مالی؛ 5. قرض‌دهی و تامین مالی جمعی؛ 6. انتقال و پرداخت بین‌المللی پول؛ 7. بانکداری؛ 8. اینشورتک و 9. رِگ‌تک.

* وقتی از فین‌تک صحبت می‌کنیم لزوما درباره کسب‌وکارهای نوپا یا استارت‌آپ‌ها صحبت نمی‌کنیم. یک کسب‌وکار فین‌تک می‌تواند بسیار بزرگ باشد یا بسیار کوچک. آن چیزی که یک کسب‌وکار را فین‌تک می‌کند و دیگری را بیرون از این تعریف قرار می‌دهد، نسبتی است که یک کسب‌وکار با نوآوری و فناوری برقرار می‌کند.

* قطعا بدون توجه به تجربه‌های گذشته نمی‌توان قدم از قدم برداشت. طراحی و ساخت رسانه‌ای مستقل و حرفه‌ای کار سختی است، اما سخت‌تر از آن ماندن در این مسیر است. در این مسیر تلاش می‌کنیم بیشتر از اینکه به دولت وابسته باشیم، از طریق رعایت قوانین بازار و رقابت دوام پیدا کنیم.

*ما در راه پرداخت و عصر تراکنش تلاش کرده‌ایم حرفه‌ای باشیم. تلاش کرده‌ایم کسب‌وکاری رسانه‌ای راه بیندازیم، اما هرگز کاسب‌کار نشویم. ما همیشه نگاه مثبتی به کاسب، کاسبی و کسب‌وکارها داشته‌ایم، اما هیچ‌گاه نخواسته‌ایم این مفاهیم، ما را با خود ببرد. هرگز پشت کلمه‌های به‌ظاهر بزرگ پنهان نشده‌ایم و هرگز ادعا‌های دهان‌پرکن مطرح نمی‌کنیم تا کوچکی خودمان را پشت آن واژه‌ها پنهان کنیم.

*ما تیمی چابک و مستقل هستیم که تلاش می‌کنیم حرفه‌ای باشیم و مخاطبان ما نیز حرفه‌ای‌ها هستند. در این مسیر ما هزینه می‌کنیم و مانند همه رسانه‌های موفق و خوب دنیا از راه فروش و تبلیغات درآمد داریم. ما معتقدیم رسانه موفق باید بتواند بفروشد. فروختن از این منظر برای ما اهمیت دارد که نشان می‌دهد محتوا و فرم رسانه به اندازه‌ای جذاب است که فردی حاضر است بابت آن هزینه پرداخت کند. به نظر ما فروش راه درست‌تر و بهتری برای سرپا نگه داشتن یک رسانه است و تبلیغات اولویت دوم ما برای کسب درآمد است.

*در این مدت تلاش کرده‌ایم هیچ‌گاه غر نزنیم و از شرایط بد بگوییم؛ چون به نظرمان اگر سختی هست، راهش ناله‌کردن نیست و باید بیشتر تلاش کنیم.

*راه دور است و بیابان در پیش.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *