راه پرداخت در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت از هشت کتاب رونمایی می‌کند

راه پرداخت هم‌زمان با هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت از 8 کتاب جدید رونمایی می‌کند. 5 کتاب انقلاب بلاکچین، قدرت بانکداری همراه، بلاکچین و قانون، نفرین پول نقد و مجموعه قوانین و مقررات مبتنی بر فضای مجازی در حال حاضر آماده چاپ است. کتاب‌های مبانی بلاکچین، اکوسیستم فین‌تک ایران و چهره‌های فین‌تک ایران نیز به زودی آماده چاپ می‌شود.

راه پرداخت در یک سال گذشته با جدیت بیشتری دست به انتشار کتاب‌های آموزشی در زمینه فین‌تک ایران زده است که خوشبختانه با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده است و برخی از این کتاب‌ها به چاپ سوم رسیده‌ است. اگر علاقه دارید جزو اولین افرادی باشید که مهم‌ترین کتاب‌های فین‌تک جهان را مطالعه می‌کنند، می‌توانید از طریق فین‌تک‌شاپ همین الان این کتاب‌ها را پیش‌خرید کنید.

انقلاب بلاکچین

کتاب انقلاب بلاکچین (Blockchain Revolution) در مورد کاربرد فناوری بلاکچین، چگونگی گسترش آن در آینده و تغییر و تحولاتی که در روند اجرای فرایندهای آنلاین به وجود می‌آورد، توضیحات خوب و کاربردی دارد. در این کتاب از ثبت داده‌های پزشکی تا رای‌گیری‌های آنلاین و از تقاضانامه بیمه تا موضوعات پرداختی را پیدا خواهید کرد. همچنین در کتاب انقلاب بلاکچین به چالش‌های این تکنولوژی نیز پرداخته شده است. مازیار معتمدی مترجم این کتاب 400 صفحه‌ای است. مازیار معتمدی پیش از این در راه پرداخت کتاب شکست بانک را ترجمه کرده بود. چاپ کتاب شکست بانک تمام شده و به زودی نسخه الکترونیکی آن منتشر خواهد گشت. مازیار معتمدی با همکاری احسان روحی اخیرا ترجمه کتاب اینشورتک را به پایان رسانده‌اند که در ابتدای سال ۹۸ این کتاب هم منتشر می‌شود. نویسنده کتاب انقلاب بلاکچین دان تاپ اسکات است که پیش از این کتاب پرفروش ویکینومیکس را منتشر کرده است. نقد و بررسی روزنامه گاردین از این کتاب را هم از اینجا بخوانید. تم کلی هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت هم انقلاب بلاکچین است.

 

همین الان کتاب انقلاب بلاکچین را پیش‌خرید کنید

 

نفرین پول نقد

نفرین پول نقد (The Curse of Cash) کتابی است که به گذشته، حال و آینده پول نقد، از چین باستان تا ارزهای رمزنگاری‌شده امروز می‌پردازد. در روزهایی که یکی از اختلافات کارشناسان بر سر استفاده درست از پول نفد است، این کتاب نشان می‌دهد که چرا بر خلاف علم اقتصاد سنتی، پول کاغذی به شکل حیرت‌آوری در مرکز بسیاری از سخت‌ترین مشکلات جهان است. هرچند پول نقد در اقتصاد قانونی کم کم به حاشیه رفته است، اما هنوز فقط در آمریکا به تنهایی 1.4 تریلیون دلار اسکناس در چرخش دارد که بیشتر آن برای فرار مالیاتی، فساد، مواد مخدر، قاچاق و… استفاده می‌شود. نفرین پول نقد 350 صفحه دارد و پیمان رحمانی آن را ترجمه کرده است. پیمان رحمانی پیش از این کتاب‌های راهنمای بیت‌کوینس، کسب‌وکار بلاکچین و بانک هوشمند را در راه پرداخت ترجمه کرده است.

 

همین الان کتاب نفرین پول نقد را پیش‌خرید کنید

 

قدرت بانکداری همراه

کتاب قدرت بانکداری همراه (The Power of Mobile Banking) از پارادایمی جدید می‌گوید که در آن دنیا در کنترل ابزارهای همراه است. نویسنده کتاب استراتژی‌هایی را برای استفاده از بانکداری همراه ارائه کرده است و نشان می‌دهد که چگونه بانکدارها می‌توانند محصولات و خدماتشان را متناسب با نسل جدید ارائه دهند. این کتاب از گسترش سیستم‌های پرداخت همراه می‌گوید که فرصت‌هایی را برای مؤسسات مالی به وجود می‌آورد. مینا والی و مونا نهالبار این کتاب را ترجمه کرده‌اند. قدرت بانکداری همراه 200 صفحه دارد. مینا والی مدیرمسئول ماهنامه عصر تراکنش و پایگاه خبری راه پرداخت و مدیرعامل موسسه شبکه عصر تراکنش است. مونا نهالبار هم مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک ایران ونزوئلا است. مینا والی پیش از این کتاب فین‌تک و خداحافظ بانک‌ها را در راه پرداخت منتشر کرده است. مونا نهالبار هم در حال ترجمه کتاب پایان بانکداری است.

 

همین الان کتاب قدرت بانکداری همراه را پیش‌خرید کنید

 

بلاکچین و قانون

کتاب بلاکچین و قانون (Blockchain and Law) به بررسی موانع حقوقی و قانونی گسترش استفاده از بلاکچین و لزوم تصویب مقررات نوین در این خصوص می‌پردازد. در این کتاب به این موضوع پرداخته می‌شود که بلاکچین می‌تواند بر دولت‌ها نیز تأثیر داشته باشد و به شکل‌گیری ساختارهای نوین سازمانی که تصمیم‌گیری‌های مشارکتی در آن پررنگ‌تر است، بینجامد. حذف واسطه اصلی‌ترین مزیت بلاکچین به شمار می‌رود و همین مزیت به کاهش قدرت قوانین و مقررات سنتی منجر می‌شود. حامد حیدری و یاسر زندی بلاکچین و قانون را ترجمه کرده‌اند. این کتاب 304 صفحه‌ دارد.

مجموعه قوانین و مقررات مبتنی بر فضای مجازی

محمدجعفر نعناکار و محمدحسن خلخالی کتاب «مجموعه قوانین و مقررات مبتنی بر فضای مجازی» را نوشته‌اند. فضای مجازی واژه‌ای است که این روزها از زبان مسئولان و مقامات دولتی زیاد شنیده می‌شود. مجموعه‌های مختلف حاکمیتی تلاش می‌کنند تا با وضع قوانین و مقرراتی بتوانند نظارت و کنترل بیشتری بر این فضا داشته باشند و تا آنجا که ممکن است فعالیت در این فضا را در چارچوب قانون درآورند؛ هرچند ماهیت این حوزه به قدری پویاست که قوانین و مقررات نمی‌توانند همه جنبه‌های آن را پوشش دهند. کتاب مجموعه قوانین و مقررات مبتنی بر فضای مجازی با تجمیع تمامی قوانین و مصوبات موجود در عرصه فضای مجازی کوشیده است بستری را فراهم کند تا قانون‌گذاران، قانون‌خوانان، تصمیم‌گیرندگان قضایی و پژوهشگران حقوقی بتوانند با مراجعه به این مجموعه تمامی نیازهای قانونی خود را در خصوص فهم و اطلاع حقوقی مرتفع کنند.

۵ کتابی که اینجا معرفی شد در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت رونمایی و توزیع می‌شود. کسانی که که کتاب‌ها را پیش‌خرید کرده‌اند، به محض چاپ کتاب برای آنها ارسال می‌شود. دیگر علاقه‌مندان هم می‌توانند هم‌اکنون از طریق سایت فروشگاه راه پرداخت این کتاب‌ها را پیش‌خرید کنند. برای اطلاعات بیشتر با شماره 02146010539 تماس بگیرید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *